BBG (BäckenBottenGympa) under-livet!

En av kroppens viktigaste muskler, som självklart också behöver träning, är Bäckenbottenmusklerna.

Så börja med BäckenBottenGympa, det vill säga BBG. Ibland kallas det även för snippgympa men Sexualrådgivarna tycker att alla behöver träna sina BBM (Bäckenbottenmuskler) vare sig det finns en Snippa, Snopp, Fitta, Kuk osv det vill säga allas underliv under hela livet.

HUR?

Du kan ligga ner, sitta eller stå när du gympar.

Tänk att du ska stänga en dragkedja bakifrån rumpan och längs mittlinjen mellan benen ända fram till naveln.  Dra ihop mot mitten och uppåt längs mellangården.

Tänk dig att du ska hålla emot en fis och knip ihop analöppningen.

Fortsätt framåt mellan benen. Dra ihop och upp blygdläppar, vagina, livmoder, pung, penis eller det just din anatomi består av. Känn hur du lyfter upp hela ”paketet” mellan benen. Tänk att du är kissnödig och behöver hålla emot.

Fortsätt förbi blygdbenet och upp mot naveln som du drar in mot ryggraden.

HÅLL SPÄNNINGEN MAXIMALT och räkna till fyra (4 sekunder).

SLAPPNA AV och låt blodet få flyta fritt genom kärlen och syresätta alla cellerna medan du åter räknar till fyra (4sekunder)

Kör träningspasset två till sex gånger och gärna varje dag.

För att variera träningen så kan du gärna fixa en orgasm som får musklerna att göra spontana sammandragningar.

Öka antalet knipande sekunder till åtta när du kommit in i träningen och orkar hålla spänningen längre.

LYCKA TILL och njut av din bäckenbotten under-livet.